Dizajn
Výrobcovia elektromotorov pri výbere alebo navrhovaní motorových výrobkov zvážia rôzne aspekty vašej aplikácie, vrátane toho, ako rýchlo chcete, aby váš motor bežal, ako často ho budete používať, prostredie, v ktorom ho budete používať, a podrobností o zaťažení (hmotnosť, umiestnenie atď.). Na základe týchto faktorov budú rozhodovať o výkone striedavého prúdu v porovnaní s jednosmerným prúdom, výkonom / wattom (výkon), otáčkami za minútu, variabilitou otáčok v porovnaní s pevnou rýchlosťou otáčania – frekvenční menič a hodnotami prúdu. Výrobcovia môžu tiež meniť vaše výrobky elektromotorov podľa počtu rotorov a magnetických pólov a veľkostí statora. Zistite viac a prejdite si svoju aplikáciu s potenciálnymi dodávateľmi.
Vlastnosti
súčasti
Všeobecne povedané, elektromotory pozostávajú z rotora, statora, vinutí, vzduchovej medzery a komutátora.
rotor
V tomto kontexte je rotor pohyblivou časťou, ktorá pri pohybe hriadeľa poskytuje mechanickú silu. Na dosiahnutie tohto otáčavého pohybu je rotor obvykle navrhnutý so zabudovanými vodičmi prenášajúcimi prúd, ktoré pôsobia na magnetické pole generované statorom. V niektorých prípadoch však rotor nesie magnety, zatiaľ čo stator drží vodiče.
stator
Na rozdiel od rotora sa stator nepohybuje. Ide skôr o pevnú súčasť elektromagnetického obvodu motora. Všeobecne pozostáva z jadra a permanentných magnetov alebo vinutí. Toto jadro sa skladá z niekoľkých tenkých plechov, nazývaných laminácie, ktoré sa používajú na zníženie energetických strát.
vinutia
Vinutia sú vinuté drôty. Keď sú obalené okolo jadra a potom, čo sú napájané prúdom, účelom týchto cievok je vytvoriť magnetické póly.
Vzduchová medzera
Ďalej je vzduchovou medzerou vzdialenosť medzi rotorom a statorom. Vzduchová medzera poskytuje väčšinu nízkeho účinníka, pri ktorom motory pracujú, zvýšením a znížením magnetizačného prúdu podľa potreby. Pretože veľká vzduchová medzera má silný negatívny vplyv na výkon motora a môže predstavovať mechanické problémy, straty a hluk, vzduchová medzera by mala byť čo najmenšia.
prepínač
Nakoniec je komutátor časťou, ktorá sa používa na periodické prepínanie smeru prúdu medzi vonkajším obvodom a rotorom. Používa sa s väčšinou motorov DC a s univerzálnymi motormi. Komutátor je tvorený valcom vytvoreným z niekoľkých kovových kontaktov alebo klzných krúžkov, segmentov a kotvy, na ktorej sa segmenty otáčajú. Dva alebo viac elektrických kontaktov, nazývaných kefy, robia klzný kontakt so segmentmi zatlačením proti nim, keď sa otáčajú, čo umožňuje prúdenie prúdom cez ne a dosiahnutie rotora.
konfigurácia
Všetky elektromotory majú dve základné konfigurácie pólov magnetického poľa, z ktorých si môžete vybrať: vyvýšený pól a nepružný pól.
Vyvýšený pól
Magnetické pole stroja s pólmi je vytvorené vinutím vinutia pod čelom pólu.
Tieňovaný pól
Tretia pólová konfigurácia, tienený pól, oneskoruje fázu magnetického poľa pólu. Na to je potrebné vinutie tvorené medenou tyčinkou alebo krúžkom, ktoré sa nazýva tieňovacia cievka, ktorá prechádza okolo určitej časti tohto pólu.